Ha velem készítteti honlapját, erre a cikkre Önnek nincs szüksége! :-)
Weblapunk egy-egy oldalának ideális szöveg-mennyisége minimum 400-500 karakter. Fontos, hogy minden lényeges információ felkerüljön a termékünkről, szolgáltatásunkról a honlapunkra.
A statisztikák szerint mindössze 7 másodpercünk van, hogy felkeltsük a vevőink kíváncsiságát, és ne kattintsanak el az oldalunkról!
Ezért annak érdekében, hogy elolvassák a tartalmat, címsorunknak érdeklődést felkeltőnek kell lennie!
Ezt segítve használhatunk kérdéseket, probléma-felvetést, számokat a címsorban, illetve különböző hívószavakat.
Kiemelten fontos a kulcsszavaink megfelelő elhelyezése, kiemelése, sűrűsége a szövegben! Ha nem saját magunk készítjük el a weblapunkat, ezekkel a dolgokkal szükségtelen foglalkoznunk, bízzuk ezt a honlap adminisztrátorára!
Alapszabály, hogy ne használjuk kulcsszavainkat erőltetetten. Ne legyen a szöveg természetellenesen sűrűn teleerőszakolva kulcsszavakkal, mert ez egyrészt az érthetőség rovására megy, másrészt a Google kereső a természetes szövegeket kedveli. Persze nem kerülhetjük el a kulcsszavak feltüntetését, a jó találati arány elérése érdekében. Lehetőleg a szöveg bekezdésébe, és befejezésébe helyezzük el őket, ha az értelmezést nem zavarja. Célszerű, ha kiemeléseket használunk hozzájuk.
A címsorban viszont feltétlenül szerepeljen a fő kulcsszavunk!
(A kulcsszavakról bővebben ITT olvashat!)
Ami már a webergonómia témakörébe tartozik: szövegünket a szemnek is tegyük vonzóvá, könnyen olvashatóvá! Ezt elsősorban a megfelelő tagolással érhetjük el. Használjunk rövid bekezdéseket, hogy a szöveg ne folyjon egybe!
Segíthet még, ha sorkizárt formátumot használunk, illetve megfelelően nagy betűméretet.
(A webergonómiáról bővebben ITT olvashat.)
Jó, ha használunk ún. belső linkeket. Ezek olyan szavak, mondatok, amelyek a saját honlapunk másik tartalmára mutat. Ezzel egyrészt segítünk a látogatóknak a navigálásban, másrészt a keresőrobotok is kedvelik a tartalmakra mutató linkeket.
Ne legyünk ügyfeleink ellenségei: a tartalmat tömören fogalmazzuk meg! A hosszadalmas, cirkalmas fogalmazás elijeszti az embereket. Ők a megoldást keresik a problémájukra, így gyorsan elpártolnak tőlünk, ha magunkról ömlengünk. Az idő pénz, s ez felgyorsult világunkban hatványozottan igaz – ne éljünk vissza jövendő vevőink türelmével!
És végül, ne feledjük: A keresőoptimalizálás nem látszik. De mindent láthatóvá tesz!