Zöld színű sablon fenyőkkelA leghasznosabb trükkök, lépésről lépésre

Ahhoz, hogy legyőzzük a fehér-papír effektust (amikor órákig gyötrődünk az üres papír felett, majd húsz kukába dobott vázlat-töredék után inkább holnapra hagyjuk a nyomasztó feladatot), csak kövessük az alábbiakat!

Elsőként ismerjük meg célcsoportunkat! Jó, de hogyan?
Gondoljuk végig, hogy kiknek szeretnénk eladni. Személyesítsük meg, adjunk neki nevet, képzeljük el a külsejét. Nem baj, ha már meglévő vevőink közül választunk ki egy személyt, vagy egy ismerősünkre gondolunk, akinek szüksége van a szolgáltatásunkra.

Ha megtaláltuk Minta Jánost, vagy Rézi nénit, helyezkedjünk bele az életébe gondolatban. Miért van szüksége rám? Mi az a probléma, amit az én ajánlatom meg fog oldani az életében? Hogyan tudok neki segíteni a szolgáltatásommal?

Ezután „mondjuk el” neki!

Úgy írjunk, mintha neki magyaráznánk el a tevékenységünket. Meséljük el neki, számára mitől előnyös, amit kínálunk, és ez milyen problémáján fog segíteni. Mert közel van, mert jó árban van, mert különleges, mert testre szabott, mert nagy a választék…, természetesen EGY fő előnyt válasszunk ki, ne öntsük le mindennel, mert az hiteltelenné tesz bennünket.
Kerüljük tehát a „jópofizó”, hosszadalmas önfényezést, ez bizalmatlanságot szül és untatja az olvasót. Tartsuk mindig észben, hogy a honlap a vevőnkről szól (ahogy vállalkozásunk is), nem rólunk!
(Ezzel kapcsolatos gyakori hiba az a „Rólunk” menüpont, ahol részletesen taglalják a vállalat életútját, felépítését. Régebben talán hatékony volt a cég részletes bemutatása, de a mai felgyorsult világban az emberek a megoldásokat keresik.)

Még vonzóbbá teszi a szöveget, ha beleszövünk egy személyes történetet.

Miután Minta János, vagy Rézi néni már tudja, hogy szolgáltatásunk segít neki, mutassuk meg, hogy mi a következő lépés ahhoz, hogy elérjen minket! Ezért fontos, hogy a honlapon többféle kapcsolati csatorna (telefonszám, email-cím, kapcsolati űrlap) legyen feltüntetve, lehetőleg jól látható helyen. Ha fizikai üzletünk van, jól jön egy térkép is, mely vizuálisan jeleníti meg a bolt helyét!

Manapság nagy az árverseny. Ezért javaslom, hogy a honlapon ha lehetséges, legyenek feltüntetve árak. Nem baj, ha nem mi vagyunk a legolcsóbbak – így legalább csak azok az emberek fordulnak hozzánk, akik ár-érték arányban megfelelőnek tartják profilunkat. Ezzel elkerülhetjük a későbbi magyarázkodást, csalódottságot.
Továbbá sok érdeklődő egyből visszafordul az ár nélküli oldalakról, mert nem tölti az idejét hosszas árajánlat-kérők kitöltésével. Így sok olyan vevőt elveszíthetünk, akiknek egyébként lehet, hogy megfeleltek volna áraink.

 

Ha további vevőszerző szövegírás tippekre kíváncsi, kattintson és szerezze meg az értékes, ingyenes tananyagokat!

ingyenes szövegírás tanfolyam vállalkozóknak


Oszd meg, ha tetszett!
RSS
Facebook
Feliratkozás
INSTAGRAM
Twitter
PINTEREST
LINKEDIN

Igen, mi is használunk sütiket, de nagyon keveset. :) A honlap további használatához a sütiket el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás