Zöld színű sablon fenyőkkelA leghasznosabb trükkök, lépésről lépésre

Ahhoz, hogy legyőzzük a fehér-papír effektust (amikor órákig gyötrődünk az üres papír felett, majd húsz kukába dobott vázlat-töredék után inkább holnapra hagyjuk a nyomasztó feladatot), csak kövessük az alábbiakat!

Elsőként ismerjük meg célcsoportunkat! Jó, de hogyan?
Gondoljuk végig, hogy kiknek szeretnénk eladni. Személyesítsük meg, adjunk neki nevet, képzeljük el a külsejét. Nem baj, ha már meglévő vevőink közül választunk ki egy személyt, vagy egy ismerősünkre gondolunk, akinek szüksége van a szolgáltatásunkra.

Ha megtaláltuk Minta Jánost, vagy Rézi nénit, helyezkedjünk bele az életébe gondolatban. Miért van szüksége rám? Mi az a probléma, amit az én ajánlatom meg fog oldani az életében? Hogyan tudok neki segíteni a szolgáltatásommal?

Ezután „mondjuk el” neki!

Úgy írjunk, mintha neki magyaráznánk el a tevékenységünket. Meséljük el neki, számára mitől előnyös, amit kínálunk, és ez milyen problémáján fog segíteni. Mert közel van, mert jó árban van, mert különleges, mert testre szabott, mert nagy a választék…, természetesen EGY fő előnyt válasszunk ki, ne öntsük le mindennel, mert az hiteltelenné tesz bennünket.
Kerüljük tehát a „jópofizó”, hosszadalmas önfényezést, ez bizalmatlanságot szül és untatja az olvasót. Tartsuk mindig észben, hogy a honlap a vevőnkről szól (ahogy vállalkozásunk is), nem rólunk!
(Ezzel kapcsolatos gyakori hiba az a „Rólunk” menüpont, ahol részletesen taglalják a vállalat életútját, felépítését. Régebben talán hatékony volt a cég részletes bemutatása, de a mai felgyorsult világban az emberek a megoldásokat keresik.)

Még vonzóbbá teszi a szöveget, ha beleszövünk egy személyes történetet.

Miután Minta János, vagy Rézi néni már tudja, hogy szolgáltatásunk segít neki, mutassuk meg, hogy mi a következő lépés ahhoz, hogy elérjen minket! Ezért fontos, hogy a honlapon többféle kapcsolati csatorna (telefonszám, email-cím, kapcsolati űrlap) legyen feltüntetve, lehetőleg jól látható helyen. Ha fizikai üzletünk van, jól jön egy térkép is, mely vizuálisan jeleníti meg a bolt helyét!

Manapság nagy az árverseny. Ezért javaslom, hogy a honlapon ha lehetséges, legyenek feltüntetve árak. Nem baj, ha nem mi vagyunk a legolcsóbbak – így legalább csak azok az emberek fordulnak hozzánk, akik ár-érték arányban megfelelőnek tartják profilunkat. Ezzel elkerülhetjük a későbbi magyarázkodást, csalódottságot.
Továbbá sok érdeklődő egyből visszafordul az ár nélküli oldalakról, mert nem tölti az idejét hosszas árajánlat-kérők kitöltésével. Így sok olyan vevőt elveszíthetünk, akiknek egyébként lehet, hogy megfeleltek volna áraink.

 

Oszd meg, ha tetszett!