Weboldal készítés árak, áttekintés és esettanulmányok: Ebben a cikkben áttekintést kaphatsz a jelenlegi helyzetről, és megtudhatod azokat az örökérvényű szempontokat is, amelyek alapján kiválaszthatod azt a honlapkészítőt, aki neked megfelel.

 

 

WordPress weboldal készítés árak

Miért fókuszálunk a WordPress-re?

Ennek több oka is van. A WordPress a világon a legtöbbet használt CMS (tartalomkezelő) rendszer, ami számodra azt jelenti, hogy a weboldalad alapját (a honlap-motort) ingyen megkapod a fejlesztői közösségtől; így a weboldal készítés végső ára jóval alacsonyabb lesz, mint egy nulláról fejlesztett honlap esetén.

A W3Tech honlap statisztikái szerint jelenleg (2021. augusztusában) a cms rendszereket használó weboldalak 65.2%-a WordPress motoron fut, míg az összes honlapokat tekintve ez az arány 42.4%.
Nem kevés, bizony.

A WordPress további előnyeiről itt és itt írtam még, ha érdekel.

WordPress weboldal készítés árak

A WordPress a világ legnépszerűbb honlap-motorja

 

Weboldal készítés árak – általánosságban, a hazai piacon

 

Nézzük a konkrétumokat:

  • Cégbemutató weboldal árak: 150 000 – 3 500 000 Ft*
  • Landing (érkező) oldalak: 120 000 – 1 500 000 Ft
  • Webáruház árak: 250 000 – csillagos ég
  • Speciális weboldalak: Általában az egyéb funkciók köré épülő weblapok tartoznak ebbe a csoportba. Lehet szó hírportálokról, közösségi oldalakról, online piacterekről, társkereső oldalakról, online oktatási rendszerekről (LMS), apróhirdetéses honlapokról, hírgyűjtő (RSS) weboldalakról, stb. Ezen honlapok átlagos ára az igények széles köre miatt meghatározhatatlan, de az biztos, hogy a legmagasabb árkategóriát képezik, nem ritka a sok milliós munkadíj.

Fenti példák egyszerűbb weblapok áraira vonatkoznak, az általam ismert és felmért piaci átlag árak.
Tisztán a technikai kivitelezésre vonatkoznak, jellemzően nincs benne online marketing, seo, tartalom-készítés, vektorgrafikus logó, arculattervezés és egyéb grafikai design munka, tárhely, domain név.

* Vajon mi okozza a céges weboldal készítés áraiban ezt az elképesztő árkülönbséget?

A Newconcept cikke szerint az elsődlegesen meghatározó tényező a cég, ügynökség mérete. Jellemzően minél nagyobb a cég, annál magasabb az ár.
(Erről még írok a cikk további részében is.)

A fenti véleménnyel egyébiránt egyet tudok érteni.

A cikk ráadásul írója nem elégedett meg a weben található statisztikákkal, hanem “kamu” árajánlatok bekérésével mérte fel a helyzetet. Szinte 100%-ig biztos vagyok benne, hogy ennek én is “áldozatául” estem – a feltüntetett legalacsonyabb árak az én árajánlatomból származhatnak… Habár azzal az árajánlattal hiába dolgoztam, legalább bizonyosságot nyert honlapunkon olvasható mottó:

10 éve a piaci árak alsó határán adunk minőséget.

weboldal készítés olcsón

Miből tevődik össze a weboldal készítés ára?

 

1. Tárhely

A tárhely egy viszonylag kis része a költségeknek. Jellemzően éves díjat kell fizetned, egy átlagos honlap ún. osztott tárhelyének éves költsége 20-25000 forint körül mozog.

Ne sajnáld a megfelelő tárhelyszolgáltatóra a díjat, hiszen meghatározható lehet a honlapod szempontjából!

A tárhely választásról itt írtam bővebben.

A jobb tárhelyszolgáltatóknál a biztonságos kapcsolathoz (https) szükséges SSL tanúsítványt is automatikusan megkapod a webtárhely mellé.

 

2. Domain

Költség tekintetében a domain neve elhanyagolható, éves 2-3000 Ft-ról beszélhetünk.
A domain lefoglalása jellemzően a tárhelyszolgáltatónál történik, a tárhely megrendelésekor.

Megelőzőleg érdemes kicsit gondolkodnod a választáson. Ha honlapodat nálunk készítteted, szívesen segítek a kiválasztási szempontokban is.

 

3. Munkadíj

Nos, a munkadíj teljesen szubjektív költség, itt lehetnek a legnagyobb eltérések.

Érdemes részletes árajánlatot kérned, így könnyebben össze tudod hasonlítani, hogy milyen munkafolyamatokat takar a végösszeg.

 

4. Ügyfélkezelés – A “mérhetetlen” költség

Némely honlapkészítők, ügynökségek korlátozzák a weboldal készítés során az ügyfél-kommunikáció mennyiségét.

Tulajdonképpen érthető ez is, hiszen a megrendelőknek általában rengeteg kérdésük van, így a közös munka egy folyamatos, végtelen edukációt is jelent.

A magam részéről úgy gondolom, hogy erre nem szabad sajnálni az időt, hiszen tapasztalataim alapján az ügyfél-elégedettség kulcsa a megfelelő kommunikáció.
Szerencsére úgy látom, sok kollégám gondolja ezt hasonlóan.

 

5. PRO (fizetős) plugin, sablon

Alkalmasint szükség lehet PRO, vagy Prémiumnak is nevezett, fizetős sablonra, bővítményekre.

Mi is több ilyennel dolgozunk – ezeket a honlapkészítés során a megrendelőim ingyen kapják a weboldalhoz, de sok ügynökség felszámolja plusz költségként. (Ez egyébként el nem ítélhető eljárás, hiszen a honlapkészítő maga is fizette, fizeti a prémium kiegészítő díját.)

 

Olcsó weboldal – Milyen buktatókra számíthatsz?

 

Jó magyar ember mindig keresi a kiskapukat, így van ez rendjén. Kétségkívül csábító lehet az ingyenes, vagy néhány tízezer forintos weboldal ígérete…

Mit érdemes tudnod, ha ilyen utat választasz?

Honlapkészítés alternatívák, valódi esettanulmányokkal.

 

Szomszédpisti-effektus

Minek fizetnék ennyit? Ismerek valakit, aki suli után zsebpénzért összedobja!

Ismerős, ugye? Mindnyájan ismerünk ilyen valakit.

Nem akarok hazudni: úgy 5%-nak bejön. A többi 95%-nak tiszta szívás, és végül jóval drágább lesz, mint egy közepes árfekvésű korrekt honlapkészítő.

Mi ezzel a baj?

– Tényleg összedobja. Koncepció és alapok nélkül összekattintja, beletesz 20-30 bővítményt, nem wp szabványosan dolgozik – frissíthetetlen, nem biztonságos, instabil weboldalt kapsz.

– Eltűnik. Nem elég motivált, vagy a felénél szembesül az “apróbb” hibákkal, amiket napokba telik kijavítani, és hagyja a fenébe az egészet.

– Nem fejleszthető; a legkisebb változtatásra összeomlik valamely funkció, vagy az egész rendszer.

– Még szerencséd, ha nem nulled (feltört, ferőzött) sablonokkal, bővítményekkel “dolgozik” – könnyen belátható, hogy egyszerűen nem fér bele prémium bővítmények, sablonok megvásárlása (50-100 dollárért) ebbe az árba.

Ha ennek ellenére úgy érzed, hogy ez a te utad, és talán a szerencsés 5%-ba fogsz tartozni, én nem szeretnélek lebeszélni róla.

Azt azonban érdemes tudnod, hogy az ilyen összegányolt/összetákolt weboldalak “apróbb” hibáit senki nem fogja neked javítgatni, vagy csak méregdrágán.

Olyan munka ez, mintha egy hatalmas, ingó Jenga-építményben kellene a darabkákat igazgatnod…
Hiába értesz hozzá, hiába tudsz két méter magas oszlopot összerakni egyébként, ha az eredeti, amin dolgoznod kéne, egy kisebb huzatra romba dől.

A vége úgyis az lesz, hogy stabil, frissíthető, fejleszthető weboldalt fogsz készíttetni…

 

Esettanulmányok (név nélkül)

Néhány gondolat-indító az etikáról, a pénzéhségről, és az üzleti korrektségről…

1. “Számla nélkül, ötvené'” – Ajánlás útján jutott el hozzám egy kedves lány, aki a lelkét is beletette egy “ismerős” által összerakott weboldalba. Amellett, hogy a honlapkészítésről nem kapott számlát, a teljes adminisztrátori hozzáférést sem engedte át a “fejlesztő” a tulajdonosnak. Ezt természetesen meg tudtuk oldani az adatbázison keresztül, azonban kiderült, hogy a honlap tele van frissíthetetlen bővítményekkel, és a sablon sem tiszta. Ahhoz, hogy a vágyott fejlesztéseken elinduljunk, teljesen újra kellett építeni az egész honlapot, kizárólag a meglévő tartalmat felhasználva, nulláról.

2. “Ismerős bácsi csinálta” – Frissen elkészült weboldallal keresett meg a tulajdonos, néhány “apróbb változtatás” feladatával. Egy gyors vizsgálattal kiderült, hogy a most elkészült honlap sablonja két éve (!) lejárt, a sablon-fejlesztő tehát már ennél régebben kivonult a műve mögül.

Természetesen a barkácsolást nem vállaltam, helyette új honlap létrehozását javasoltam a tulajdonosnak. Ő azonban futott még egy kört, talált valakit, aki így-úgy fejlesztgetett – persze nem a tulajdonos által elvárt eredménnyel, ami az alapokat tekintve nem is csoda.
A honlap ismét “visszatalált” hozzám, majd teljesen új honlap készült…

3. És a kedvencem: “Majd a fiam megcsinálja…” Kezdő koromban könyvelőt kerestem a vállalkozásomhoz, így jutottam el egy kedves, idősebb hölgyhöz.

Rákérdeztem, hogy az ő vállalkozásának van-e már honlapja? Még nincs – válaszolta -, de a fiam ért az ilyesmihez, már megbeszéltük, hogy ő majd megcsinálja!

A következő mondatokból kiderült, hogy ez a projekt valójában már két éve a nullán áll – És nem meglepetés, hogy azóta sincs honlapjuk…

4. A legdurvább azonban egy valódi honlapkészítő vállalkozás volt, akik “adományba”, ingyen készítettek weboldalt egy jótékonysági alapítványnak, telepakolva “nulled”, vírusos bővítményekkel. Mindemellett az adminisztrátori jogokat sem adták át a tulajdonosnak, majd egy más jellegű vita kapcsán szó nélkül megszüntették a honlapot.

A tulajdonos megkeresésére természetesen azonnal visszaállítottuk a honlapot, kizártuk az inkorrekt “kollégát” minden hozzáférésből, majd új, jogtiszta weboldal készült az alapítványnak.

A fenti esetek valóban megtörténtek, igazából nem is egyszer – a részletekben kicsit másként, de nem egyedi, sőt… Félelmetesen gyakori sablonok.

A tanulságokat mindenki szűrje le magának…

filléres weboldalak hátulütői

Filléres weboldal – csak néhány százaléknyi megrendelőnek sikerül kifogni…

 

Ingyenes honlapkészítő rendszerek – Wix, Webnode és társai

 

Valójában drag-and-drop (“összelegózható”) vizuális oldalépítő rendszerrel rendelkező, havi bérleti díjas rendszerekről van szó.

Belépő “csaliként” persze van egy nagyon lebutított ingyenes szint, ami a hobbi aranyhörcsög-tenyészethez, vagy a privát érme-gyűjteményed bemutatásához tökéletes.

Ha üzleti alapon szeretnéd használni, biztos lehetsz benne, hogy egy év alatt kifizetsz egy saját weboldal árát.
Minden egyes évben…

Ráadásul egy olyan keret-rendszert kapsz, ami nem a tiéd – ha bármikor megszűnik a cég, bebukod az egész addigi online munkádat, amit a weblapodba fektettél.

Ez egyébiránt egy teljesen korrekt üzleti modell (jogos a profit-központúság, hiszen egyik cég sem a Vöröskereszt).
Ügyes kitalálmány, és nincs is vele gond. Ha átlátod az előnyeit és hátrányait.

Ha nem látod át ezeket, hanem csak nagy boldogan belevágsz az ingyenességbe, akkor (ezzel rendszeresen találkozom) nagyon nehéz lesz kiszabadulnod. Sajnálod majd az időt, energiát, amit már belevittél; nehezen veszed rá magad, hogy a nulláról építkezz ismét; nincs kapacitásod egy másik rendszerbe újra fevinni a tartalmakat – hát maradsz abban a fejleszthetetlen, rugalmatlan rendszerben, évente egy honlap áráért.

Ha már mindenképpen ilyen korlátok közé szorítanád magad az ingyenes indulás lehetőségéért, legalább használd a WordPress hasonló modellben működő blogrendszerét, a WordPress.com-ot.
Evvel legalább hasonló felhasználói felületen tanulsz, mint a WordPress.org esetén, így ismerős lesz a felület, ha elhatározod magad a váltásra.

Hogy ne csak a levegőbe beszéljek, a cikk kedvéért összedobtam egy gyors mintát is, itt nézheted meg:

wordpress.com ingyenes honlapépítő

Ha ingyenes rendszerben gondolkodsz, használd a WordPress.com rendszerét!

Esettanulmány:

Régi, meglévő ügyfelem keresett fel a kéréssel, hogy “ingyenes” webáruházuk helyett készítsek nekik pénzért egy hasonlót… Megelőzőleg már több webáruházat is rendeltek tőlem, ezeket elégedetten használták is; azonban ők is besétáltak a ingyenesség csapdájába, így saját maguknak is összeraktak egy “ingyen webáruházat”.

Erre néhány év alatt annyi plusz, kisebb költség csepegett be, hogy végül nem kívánták tovább fenntartani, így a domain átvételével egy éves költségen kaptak egy WordPress-WooCommerce alapon üzemelő webshopot.

A termékeket persze ismét, manuálisan fel kellett töltenie a tulajdonosnak, így egy jó nagy halom plusz munkát is kapott a váltáskor.

 

“Megmutatom, hogyan lesz másfél óra alatt csili-vili weboldalad” – ingyenes tutorial-ok

 

Nem azt mondom, hogy nem hasznos. Nagyon hasznos! Ám lehet, hogy arra pont nem alkalmas, amit ígér…

Az alapok ismerete nélkül sajnos nagyon nehéz pusztán ezekkel boldogulni, pláne, ha azt sem tudod, merre indulj. Könnyen kidobott idő, munka lehet a végeredmény.

 

Ha már próbáltad, rájöhettél sok dologra:

– Már a telepítésnél elakadsz, mert a tárhelyeden másképpen, máshogy, máshol…

– Pontosan lemásolva lesz egy pontosan olyan weboldalad – de hogyan alakítod át olyanra, ami neked kell? Az egyediesítéshez bizony mélyebb ismeretek, és gyakorlás szükséges.

– A szupergyors eredményeket ígérő bemutatók olyanok, mint a tévés főzőműsor. Az alapanyagok beszerzését, méricskélését, tisztítását, darabolását, az eszközök előkészítését éppúgy “kifelejtik” belőle mint az utómunkákat (mosogatás, rendrakás :))…

Érted, ugye? ;)

 

40-50 ezer forintos weboldalak – szolgáltatótól

 

Biztosan találkoztál már ilyen hirdetéssel – rosszabb esetben spam e-mail-ben érkezhetnek ilyen ajánlatok.

Ilyen árakon lehetetlen a minőségi munka, nem tudod fenntartani a vállalkozást.

Miért nem?

Mert ha lelkiismeretesen végzed el a munkát, sok időt emészt fel, ezalatt pedig nem termelsz annyi bevételt sem, amiből nullára ki tudsz jönni.

Amire számíthatsz/Ami mögötte van:

  • Vagy nagyon kezdő a honlapkészítő – számomra ez megérthető, én is kezdtem valahol – akár nagyon lelkiismeretes is lehet; ez azonban kiderül már a kezdeti kommunikáció során. Ha így van, akkor egy egyszerűbb weblap esetén még szerencséd is lehet, és valóban olcsón jutsz hozzá a honlapodhoz.
    Jó esetben tényleg lelkiismeretes az illető, és igyekszik a tapasztalatot lelkesedéssel pótolni. Még jobb esetben kitartó is, és nem unja meg az egészet a félig kész honlapoddal.
  • A rossz helyesírással, spam email-ben kapott hasonló “ajánlatoktól” nagyjából egy ingyenes tartalomkezelő motor (jellemzően Joomla, vagy WordPress) telepítését kaphatod, esetleg egy ingyenes sablonnal. Aztán kezdj vele, amit akarsz.
    Nyilvánvaló, hogy ez nettó csalás, hiszen edukáció nélkül pont ott vagy, mint a kezdetén.
  • Ismert még az a vezió, amikor a kezdeti telepítéseket követően a további lépésekért már borsosan meg kell fizetned. Ez az én olvasatomban szintén csalás, bár jogilag talán magyarázható, de mindenképpen etikátlan.

 

Hogyan válassz honlapkészítőt?

 

Hiszed, vagy sem, az üzleti/vásárlási döntéseidet nem kizárólag az ár határozza meg, akkor sem, ha kifejezetten árérzékeny vagy.

Ha honlapkészítésre van szükséged, két fő szempontot biztosan figyelembe fogsz venni.

honlapkészítő választás

Nehéz a választás…

1. Ár-érték arány

 

Az árajánlatokban alapvetően az lehet a megtévesztő, hogy a megrendelő azt gondolja, hogy az ő fejében lévő honlapra kapja az árajánlatot.

Ez egyszerűen nem igaz.

Az árajánlatot – jó esetben – arra kapod, amit a szolgáltató le tudott fordítani az elmondásodból.

Ez az az pont, ahol az egész további együttműködés sikere, vagy kudarca meghatározódik.

Több probléma is felmerülhet:

  • Szinte egészen biztos, hogy nem tudsz hajszálpontos, minden apróságra kitérő leírást adni az elképzeléseidről
  • Majdnem biztos az is, hogy az árajánlat szakkifejezéseit nem tudod pontosan összepárosítani a fejedben lévő képpel

 

Konkrétan soha nem tudhatod, mi van a másik fejében – az előzetes egyeztetések pontosan arra szolgálnak, hogy ezt a lehető legjobban kibontsátok.

 

A szolgáltatói folyamat ez:

Vágyak minél pontosabb feltérképezése – Ezek lefordítása megoldandó feladatokra – A feladatok felvázolása után konvertálás időre-munkaigényre – Ezek lefordítása pénzre – Majd mindezt csomagba helyezve, mindenre kitérve, érthetően megfogalmazva, átláthatóan prezentálva visszanyújtjuk a leendő ügyfélnek.

 

Látható, hogy hány helyen csúszhat el a dolog!

Ezért, ha nem vagy kifejezetten hozzáértő, megrendelőként nagyon nehéz lehet átlátnod, hogy az adott árajánlat pontosan mire vonatkozik. Te csak azt látod, hogy a fejedben lévő képet az egyik webes 150 ezer forintért, a másik 550 ezer forintért vállalta be.

Tekintsünk most el a direkt, pénzlehúzós csalásoktól, és tételezzünk fel egy korrekt, ám nem kellően feltérképezett igényeken alapuló árajánlatot.

Ilyen esetben mindenképpen csalódás lesz a vége a dolognak – vagy a megrendelő, vagy a szolgáltató érzi majd magát átverve, meglopva.

Amennyiben a megegyezés nem tiszta mindkét fél részére, és nem tartalmazza a limiteket, akkor megrendelőként úgy érezheted, hogy az ígéretek töredékét kaptad a munka végeztével.
Ha elég erőszakos vagy, megpróbálhatod rávenni a szolgáltatót a végtelen pixel-tologatásra, de biztos lehetsz benne, hogy ez nem lesz megoldás, csak feszültséget okoz.

 

2. Üzleti bizalom!

 

A legfontosabb döntési tényező, amiről oly kevés szó esik.

Ismeretlenül szakit választani, bármiről is legyen szó, nagyon nehéz.

 

Mire támaszkodhatsz? Nézzük végig!

  • Alap a meglévő, meggyőző honlap. A minimum, hogy a honlapkészítő egy saját, működő honlapot fel tudjon mutatni.
    Igen, találkoztam olyannal, akinek nincs… :(
  • Számlaképesség… Szomorú, hogy ezt mondani kell, de oly’ sok a negatív példa…
  • Referenciamunkák! Ez sem lehet kérdés. Könnyen ellenőrizhető, jogos elvárás.
  • Valós (!) ügyfélvélemények
    Az ügyfélvélemény a leghitelesebb ajánlása bármely szakembernek. Hiszen magadról azt mondasz, amit akarsz – ami számít, hogy mit mondanak azok, akikkel már dolgoztál.

A weboldal készítés esetén viszonylag egyszerű ellenőrizni, hogy az adott ügyfélvélemény valós-e: Hiszen a produktum, ami kapcsán a vélemény születik, egy kattintással elérhető az interneten.

Üzleti bizalom

Fontos tényező az üzleti bizalom!

 

Mit tudsz tenni, mire figyelj?

 

100%-os bizonyosságot előre nem fogsz tudni szerezni, de vannak dolgok, amiket megtehetsz:

 

  • Ne csak az ár alapján válassz, nézd meg pontosan, hogy mit ajánlanak érte!
  • Fontos, hogy a mit-kapok-mennyiért csomagot írásban (!) rögzítsétek, így mindkét fél többé-kevésbé biztonságos kiindulópontot kap.
  • Hallgass a szívedre is. A weboldal készítés egy közös munkafolyamat, olyan, mint a rád szabott ruha, vagy a fodrászod által készített frizura. Oda sem úgy ülsz be, hogy “Kérek egy hajat!” nem igaz? :)
    A közös munkához pedig jóízű kommunikáció kell. Akivel nem tudsz azonosulni már az elején, azt hagyd a fenébe.

 

Itt jegyezném meg, hogy nem létezik olyan szolgáltató, aki MINDENKINEK megfelel.

Nincs olyan ember, olyan stílus, olyan munkamenet, amit mindenki szeret – Ezért fontos, hogy addig keress, ameddig a SAJÁTODat meg nem találod!

Hidd el, hogy így jössz ki a végén a legolcsóbban!

 

3. Gyanús jelek, amitől menekülj!

 

  • Sablon kommunikáció, rossz helyesírás
  • Nem érti meg, amit közölni szeretnél – úgy érzed, folyamatosan elbeszéltek egymás mellett
    Mindig lehetnek félreértések, azonban ha már elevev rossz érzésed van attól, hogy kontaktálj a honlapkészítőddel, inkább keress mást.
  • Eltérő kommunikációs csatorna-igény
  • Sablon kommunikáció, rossz helyesírás
  • Nem érti meg, amit közölni szeretnél – úgy érzed, folyamatosan elbeszéltek egymás mellett
    Mindig lehetnek félreértések, azonban ha már elevev rossz érzésed van attól, hogy kontaktálj a honlapkészítőddel, inkább keress mást.
  • Eltérő kommunikációs csatorna-igény
    Vannak, akik jellemzően telefonon, vannak akik írásban szeretnek egyeztetni.
    Nálunk az egyeztetések (néhány kivételtől eltekintve) elsősorban írásban folynak, az időzíthetőség és visszakereshetőség végett. A megbízóim tudják, hogy minden elküldött email, ha nem is azonnal, de pontos figyelemmel feldolgozásra és megválaszolásra kerül.
    A spontán ötletrohamokkal, promt felmerülő kérdésekkel azonnal telefont ragadó emberek nem az én ügyfeleim, azonban szolgáltatói téren is vannak olyanok, akik inkább a gyors telefonos egyeztetéseket szeretik, mert arra tudnak jobban figyelni, ami azonnal a látókörükbe kerül.Egyik megoldás sem jobb, vagy rosszabb a másiknál. Egyszerűen más.Eltérő igények esetén nem biztos, hogy valamelyikőtök “hülye”. Lehet, hogy csak nem vagytok egymáshoz passzoló személyiségek. Javaslom, hogy ilyenkor keress mást, ne kínlódj.
  • Hiányzó referenciamunkák, ügyfélvélemények
    Nem lehet kérdés, hogy ez miért baj…
  • Számlaképesség hiánya
    Lehet, hogy neked nem kell a számla, mert nem tudod elszámolni. Vagy azt gondolod, hogy számla nélkül, “okosba” olcsóbb lesz.Nem biztos, hogy olcsóbb lesz. Ha KATÁ-s, alanyi mentes adózót bízol meg (a Plant-Web Stúdió ilyen), akkor számlával, vagy számla nélkül ugyanannyi (áfa-mentes, tehát alacsonyabb) az ár.Fontos szempont számodra, hogy a legálisan tevékenykedő szolgáltató ellenőrizhető a cégnév alapján (bármely online céginfó szolgáltatásban), így kisebb eséllyel tűnik el a pénzeddel, félkész munkát hátrahagyva.
  • Irreálisan alacsony ár
    Ahogyan fentebb kifejtettem, ez már önmagában gyanús…
  • Irreálisan magas ár (az elképzeléseidhez és a piaci árakhoz mérten)
    Jól tudjuk, hogy a magas ár nem mindig a magasabb minőséget takarja. Lehet a célja extra profit, lehúzás, vagy egyszerűen az, hogy a több szolgáltatást nyújtó nagyobb ügynékség rendszer-fenntartásához szükséges. Nincs ezzel baj, ha ki is tudod használni az ehhez kapcsolódó lehetőségeket. Ha azonban csak töredék részére van szükséged, akkor feleslegesen fizeted meg ezt a fenntartási költséget.
  • Feltünteti-e a honlapon az árat, vagy csak ajánlatkérési lehetőség van?
    Az irányadó árak nélkül nehéz belőnöd, hogy egyáltalán van-e értelme az adott céghez fordulnod.
    Nem feltétlenül jelez rosszat, ha nincsenek kint az árak; azonban az árérzékenyebb megrendelők bizalmát növeli, ha legalább a hozzávetőleges árakkal tudnak számolni.Azért, hogy a megrendelés folyamatát biztonságosabbá tegyük számodra, honlap-csomagokat állítottunk össze, hogy legyen mihez viszonyítanod. Jellemzően egyébként egyedi, saját igényeidre szabott árajánlatot kapsz.Árajánlatot itt tudsz kérni.
  • “Két nap alatt elkészítjük”
    Jó munkához idő kell (és a rosszhoz is :)) – Tartja a mondás. Valójában tényleg minden munkához idő kell.Tapasztalataim szerint a honlapkészítés folyamatában az idő 40%-a a weboldal tényleges elkészítése, a fennmaradó 60% az egyeztetésekre, ügyfél-edukációra kell.A néhány nap alatt készülő weboldalak esetén nincs más lehetőség, mint ezt kihagyni. A végeredmény, hogy lesz egy egyszerű weboldalad, és tíz zsáknyi kérdésed, amire évek alatt szedegeted össze a válaszokat, vagy kifizetsz egy személyre szabott, részletes oktatást, a weboldal árának többszöröséért.
  • Mindenhez IS értünk
    Aki mindenhez ért – WordPress keretrendszer, programozás, grafikus, designer, tárhelyszolgáltató-rendszergazda, keresőoptimalizáló szakember, online marketinges, közösségi média guru, ppc hirdetések szakavatott ismerője; mestere az automatizálásnak, a landing oldalaknak, a funnel-nek, a közösség-építésnek, az online tagsági rendszereknek, a webáruházaknak, az LMS rendszereknek; mindehhez még adatvédelmi szakember is… És ugyanitt bontott féltégla kapható…
    Érted, ugye…?
  • Gyorsan, olcsón, jól dolgozunk
    Közismert tény, hogy BÁRMILYEN szolgáltatást veszünk figyelembe, ebből kettőt választhatsz. Hosszú távon nem tartható fenn egy olyan vállalkozás, amely egyszerre mindhármat nyújtja minden ügyfelének.
    Ha jó, és gyors kiszolgálást szeretnél, azt mindenhol meg kell fizetni. Ha a minőség mellett az olcsóság a szempont – akkor bizony nem várhatsz azonnali munkát, állandó készenlétet.
    Te sem szeretnéd, ha a főnököd gyors, minőségi munkát várna el – A jelenlegi fizetésed feléért, ugye?

 

Gyorsan, olcsón, jól dolgozunk - Ebből ön kettőt választhat

Régi igazság: Gyorsan, olcsón, jól dolgozunk – Ebből ön kettőt választhat :)

 

Miért kerül ennyibe a honlapkészítés?

 

Ismered azt a viccet, amikor az autószerelő egy kalapács-ütéssel megjavítja az autót, majd benyögi, hogy 25000 forint lesz…?
Az ügyfél elhűlve azt feleli: Dehát én is tudok ilyet ütni a kalapáccsal!
Mire a szerelő: Na ja, de én azt is tudom, hova kell ütni!

 

Ahhoz, hogy megoldj bizonyos feladatokat, rengeteg kutatás, tanulás, tapasztalás szükséges. Ezt nyilván te is tudod a saját életedből.
Adott esetben tehát a problémád megoldásakor nem csak a szakember idejét fizeted ki, hanem azt a megelőző időt is, amelyben elsajátította az a tapasztalatot.
Egyébként tényleg megcsinálhatnád magad is, nem?

Aki már próbált egy-egy apróságot helyre tenni a saját weboldalán, az pontosan tudja, hogy egyes, cseppet sem látványos feladatok felfejtése idegölő napokba telhet.
A kutatás, tesztelés, sorozatos kudarc-élmények helyett fizetsz meg valakit – olyat, aki már túl van ezen. :)

Végül is asztalt is készíthetnél otthon, ahelyett, hogy megveszed – hiszen csak egy négy lábon álló deszka.

Ha a weblapoddal honlapkészítőhöz fordulsz, gondolj bele abba is, hogy annak, hogy egyáltalán elérhető legyen számodra ez a lehetőség, egy rakás költséget kell a vállalkozónak, ügynökségnek vállalnia:

  • Vállalkozói háttér – rezsiköltség, eszközök, szoftverek, adók, adminisztrációs terhek
  • Esetleges bérköltségek
  • Marketing költségek
  • Folyamatos önfejlesztés – fizetős tananyagok

 

Jó, de a WordPress ingyenes, nem?

 

De igen. A WordPress motor egy ingyenes, hatalmas közösség által fejlesztett CMS (tartalomkezelő) rendszer, a honlapod motorja.

Azt, hogy a kinézete és a funkciói olyanok legyenek, amilyet te szeretnél, a rápakolt és rád szabott sablon és bővítmények határozzák meg. Azt, hogy ezek a helyükön legyenek, és azt csinálják, amire szükséged van – a honlapkészítőd oldja meg.

Ezt az időt és szaktudást fizeted meg.

Az azonban igaz, hogy a WordPress ingyenessége miatt az egész munka-csomag jóval olcsóbb, mintha a nulláról kellene egy weboldalt felhúzni!
(Mindamellett hozzáteszem, hogy az egyedi programozású weboldalaknak is sok esetben van létjogosultságuk, elsősorban speciálisabb feladatok, összetettebb egyedi funkciók esetén.)

Tudod, az angol nyelv is ingyenes, mégsem döbbenünk meg, ha egy nyelvtanár, vagy egy fordító pénzt kér a munkájáért.

Teljes ingyenesség egyszerűen nem létezik.

Amiért nem pénzzel fizetsz, oda az idődet, és a munkádat adod azért, hogy valami létrejöjjön.

A WordPress-ben ez is csodálatos: Te választhatsz, hogy megtanulod, vagy kifizeted?

Tehát: A keretrendszer ingyenes, a használata pedig tanulható. Döntsd el, hogy a halat, vagy halászat tudományát veszed meg?

 

Óradíjas weblapos munkák

 

Nagyon gyakori, hogy bizonyos munkákra nem konkrét árat kapsz, hanem óradíjas ajánlatot.

Ezek elsősorban a “megfoghatatlan” mennyiségű munkák, mint például a javítási, fejlesztési feladatok, oktatás, vagy keresőoptimalizálás. Ezen folyamatoknak első körben nem biztos, hogy látni lehet a végét, ezért nagyon nehéz, vagy egyenesen lehetetlen egy korrekt árat mondani rá.
Különösen igaz ez olyan honlapok javítási munkáira, amit valaki más készített el. Itt bizony lehetnek meglepetések.

Ha szolgáltatóként minden lehetőséget beleszámolsz, ami esetleg szóba jöhet, irreálisan magas ár jönne ki, ami nem versenyképes, és nem is etikus az ügyféllel szemben. Ha pedig a legjobbakra számítva egy korrektül alacsony árat szabsz meg, akkor biztosan közbejön valami, ami a munkaidőt minimum megduplázza.

Nyilván felmerül, hogy azért ez mégsem egy kertépítés, vagy burkolás, ahol ellenőrizheted azt, hogy a szaki valójában mennyit dolgozik. Ez tehát egy erősen bizalmi alapú történet.

Én azt gondolom, hogy ha ez a bizalom megvan, akkor nem kell tőle félni megrendelői szempontból sem. Ha attól tartasz, hogy “annyit mond, amennyit akar”, építsetek a megegyezésbe korlátokat (pl. x ezer forintig mehetünk el), kérj előzetes becslést a várható óraszámra, illetve nyugodtan elvárhatsz részletes beszámolót részfolyamatonként.

Teljes kontrollt nem fogsz tudni gyakorolni egyébként sem, de ez más munkáknál is így van, hiszen nem látsz bele a szakmai részébe.
Ha becstelen a szolgáltató, úgyis átvág, ha becsületes, akkor így sem.

óradíjas webes munkák

Az idő mindenkinél pénz. ..

Nálam a bizalmi alapú munkáknál fontosak a biztonsági kapaszkodók:

  • Folyamatok átláthatósága – apró lépésenként részletes, írásbeli beszámoló;
  • Közös táblázatban, naprakészen vezetett folyamatok;
  • Limitek meghatározása a megrendelő részéről;
  • Ráadásul viszonylag gyorsan kiderül a megrendelő számára, ha nem megfelelő az irány – így bármikor abbahagyható, leállítható a munka; nem égeti feleslegesen a pénzed.

Én kedvelem az óradíjas alapú ajánlatot, és sok esetben nincs is más lehetőség. A fenti kapaszkodókkal eddig mindig bevált, sosem csalódtak az ügyfelek.

Az óradíjas ajánlattal sok esetben jobban is jársz, mint a csomagos ajánlattal.

 

Az óradíjas munka előnyei:

Bár sok online marketinges guru szerint egyenesen tilos vállalkozóként a munkaóráidat eladni, szerintem az egyik legkorrektebb ajánlat lehet.

  • A honlapkészítőd is nagyobb biztonságban érzi magát, nem kell előre-nem-látható munkákat belekalkulálnia az árba;
  • Nagyobb rugalmasságot ad;
  • Etikus a megrendelővel szemben: Ügyfélként annyit fizetsz, amennyi munkát kérsz, és bármikor leállíthatod.

 

Ügynökség vs. szabadúszó – melyik éri meg jobban?

 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy kit érdemes inkább megbízni.

Valójában ez a kérdés sem fekete-fehér. Nyilván te is tudod, hogy az efféle összehasonlító elemzések eredménye általában a cikkíró érdekeit támasztja alá, ami egyszerűen úgy érhető el, hogy az egyik oldal PRO érveit sorakoztatjuk fel a másik oldal KONTRA érvei mellé.
Nos, ez nem egy olyan cikk. :) Igyekszem tényszerűen bemutatni a tapasztalataimat, hogy tanulhass belőlük.
(A Plant-Web Stúdió igazából egyik kategóriába sem tartozik szorosan, így viszonylag függetlenül tudok állást foglalni.)

Nézzük az érveket, leginkább a weboldal készítés árára kihegyezve!
(Általános szempontok ezek, nem biztos, hogy mindenkire egy az egyben ráhúzható.)

 

Ügynökség

PRO:

– házon belül sok feladatot megold

– nem tűnik el

KONTRA

– költséges

– kevesebb egyéni figyelem jut az ügyfélre

 

Szabadúszó

PRO

– olcsóbb

– többet kommunikál a megrendelővel

KONTRA

– kevesebb szakterületet fed le

– sok a kontár

 

Mivel a nagyobb ügynökségek sokszor kiszervezik a munkát a kisebbeknek, kvázi alvállalkozókkal dolgoznak, így nem tudhatod biztosan, hogy ki a honlaposod.
Van olyan, hogy az ügyfél-kommunikációt is átadják, de a legtöbb esetben nem, így nem tudsz közvetlenül kommunikálni vele.

A kisebb cégek (mint a miénk is) jellemzően rendelkeznek mindkét modell előnyeivel, és általában az olcsóbb árkategóriákba tartoznak. Hátrányként talán a szakterületek kiszervezését lehetne mondani (amelyek nem tartoznak szorosan a honlapkészítéshez, és nem is feltétlenül szükségesek), azonban fontos, hogy megbízható partnerekkel dolgozzunk.

 

Összefoglalva: A nagyobb ügynökségek általában drágábbak, de “házon belül” szélesebb körű szolgáltatást nyújtanak. A kisebbeknél kedvezőbb az ár, és jellemzően külső partnerekkel oldják meg a profilon kívüli feladatokat.

weboldal készítés árak

 

VÉGEZETÜL ÖSSZEFOGLALVA:

 

  • Jó esetben a weboldal készíttetés költség, hanem befektetés. Pénzt hoz neked.
  • Célszerű a saját igényeidre szabva megválasztani, hogy kit bízol meg. Nem való mindenki mindenkinek, nincs egyértelműen jó, vagy rossz döntés.
  • Vedd figyelembe a fenti szempontokat – ne fizess tanulópénzt, hiszen az általános irányelvek adottak.
  • Kérj be több helyről ajánlatot. Az ajánlatkérést megelőzően nézd át az adott honlapkészítő weboldalát!
  • Mielőtt megbízol valakit, egyeztessetek az elképzeléseidről. Ha az árak és a kommunikáció megfelelőek, nyugodtan hallgass a szívedre is!

 

A cikk saját vélemény, saját szakmai tapasztalaton alapul. Ha neked is hasonló, vagy akár ellenkező tapasztalataid vannak, kérlek írd meg kommentben! Minden véleményre nagyok kíváncsi vagyok!

 


Oszd meg, ha tetszett!
INSTAGRAM
Twitter
Visit Us
Follow Me
LINKEDIN
Share
RSS
Feliratkozás

Igen, mi is használunk sütiket, de nagyon keveset. :) A honlap további használatához a sütiket el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás