Sokan, sok helyen leírták már, hogy miért „nem jó” az ingyenes honlap. (Elég, ha beütjük a Google keresőbe: „ingyen honlap hátrányai”…)
Leírták, hogy
– rosszul keresőoptimalizálható – alacsony látogatottság, nulla konverzió, minden erőfeszítésünk ellenére is
– ingyen reklámfelület a szolgáltatónak – egy csomó kéretlen reklám lesz a honlapunkon
– aldomain-en keresztül érhető el az oldalunk
– a szolgáltató szó nélkül megszüntetheti a honlapunkat, vagy az egész rendszert, így sokéves munkánk veszhet kárba
– nincs reklamációs lehetőség, hiszen ingyen kaptunk mindent
– sokszor gyenge a minőség – a „látványosan igénytelen” honlapok nagy része így készül
– korlátozottak a funkciók és a design lehetőségei – a rendszer keretei között mozoghatunk csak
– gyenge support – ha nem fizetünk, hogyan várhatnánk még külön ügyfélkezelő munkatársakat is?
– korlátozott tárhely – könnyen lehet, hogy egy nagyobb kép, vagy videó feltöltése már gondot okoz…
– bizalmatlanságot szül – miféle cég lehet, akinek nincs néhány tízezer forintja az online megjelenésére…?
Akik ezeket leírták, rendszerint honlap készítők, amitől az olvasónak egyből az az érzése támad, hogy „persze, savanyú a szőlő”…
Ez részben igaz is, mert az „ingyen”-nel még a legolcsóbb sem tud versenyezni.
Másrészről viszont azok látják át a legtisztábban a helyzetet, akik hasonló területen ténykednek.
De nézzünk egy kicsit a dolgok mögé! Mi is a lényege egy ilyen rendszernek?
Azt ugye nem gondolja senki, hogy az ingyenes rendszerek létrehozói vagyonokat költenek:
– szerverre/tárhelyre
– a rendszer felépítésére, kialakítására
– marketingre és reklámozásra
pusztán jótékonykodásból…?
Feltehetőleg eme rendszerek mögött nem Teréz Anyák, vagy jótékony milliárdosok állnak, hanem vállalkozók, akiknek a munkáját valahogyan ki kell fizetni.
Tehát itt is egy fizetős rendszerbe lépsz be, csak az ingyenes kapu tágabb.
Ha túllépsz a kapun, valahogyan úgyis fizetni fogsz.
– Pénzzel, a korlátok levételéért (pl. reklámmentesség, vagy bizonyos funkciók, design eléréséért)
– Adataiddal
– Tartalomépítéssel (valaki más rendszerét tolod előre a keresőben a saját tartalmaddal)
– Reklámfelülettel
– Elköteleződéssel (bizalomépítés, szájmarketing, brandépítés, későbbi vásárlás)
Ha az ingyenesség a fő szempont (egy személyes blognál, vagy egy hobbi honlap esetén), akkor megállsz a rendszer „küszöbénél”, és örömmel használod az ingyenes (ámbár erőst korlátozott) honlapodat.
Ha viszont vállalkozó vagy, akkor nem ez a megfelelő út számodra.
Tanulság: fogat húzni otthon is lehet, de a fogorvost választani mégis szerencsésebb! :)
Share